DOA Hati

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
Segala puji bagi Alloh, Robb semesta alam. Sholawat dan salam semoga tercurah kepada Nabi termulia, pemuka para rosul. Aku bersaksi bahwasanya tiada sesembahan yang berhak diibadahi kecuali Alloh dan aku bersaksi bahwa Muhammad adalah hamba dan utusannya.

Artikel Tentang DOA Hati
http://obat-penyejuk-hati.blogspot.com


Ya Rabb.........
Jika Engkau masukan aku kedalam Neraka
Niscaya akan kukabarkan kepada para penghuninya
Bahwa sesungguhnya aku telah mencintaiMu
Sejak dari alam ruh alam kandungan dan dunia fana
Namun perjalanan ku masih teramat panjang lagi
Yang hendak kutempuh setelah dibumi ini
Alam kubur alam kiamat dan akhir negeri abadi

Wahai Sang Maha Perkasa
Engkaulah Junjunganku Pelindungku dan juga Tuhanku
Sekiranya aku mampu bersabar menanggung siksaMu
Mana mungkin kumampu bersabar terpisah dariMu
Dan seandainya aku mampu bersabar menahan panasNya apiMu
Mana mungkin kubersabar tidak melihat KemulianMu

Butalah mata yang tidak melihat KekuasaanMu
MataMu senantiasa slalu mengawasi
Maka rugilah perniagaanku jika tidak bisa mencintaiMu
Sementara bila mencintaiMu sebagai bagian dari keuntungan
Apa yang tertinggal jika aku kehilanganMu
Dan apa yang hilang setelah kehadiranMu
Tidak sedikitpun mengurangi KerajaanMu
Juga tidak sedikit pun akan menambah KerajaanMu

Wahai Dzat Yang Maha Pengasih
Karena cintaku kepadaMu
Aku menjadi seorang hamba yang lapar
Yang tak pernah kenyang
Disebabkan begitu besarnya rasa cintaku kepadaMu
Aku menjadi dahaga dan tak pernah terpuaskan
Maka puaskanlah dahagaku dengan KasihMu
Dan kenyangkanlah laparku dengan SayangMu.

Hatiku pedih
Hatiku pedih dan pilu di atas kecuaianku sendiri
Hatiku pedih..pedihnya bagai ditusuk duri

Airmata mengalir deras
Setiapkali terkenangkan perbuatanku
Maafkan aku wahai sahabat

Aku tahu kamu berhak marah di atas kecuaianku
Tetapi aku dan kamu hanyalah insan yang hina dan sering terlupa
Tiadakah kemaafan dihatimu

Hancur hatiku
Mengenang apakah arti persahabatan kita selama ini
Tetapi adakah dirimu terasa dirimui dikhianati

Maafkan wahai sahabat karena
Bukan itu maksudku
Ku benar-benar terlupa dan terlena

Andai dapat ku ulang waktu ingin ku ubah apa yang terjadi
Maafkan sahabatku?
Ku tidak sanggup kehilangan teman seperjuangan sepertimu

Ku sedar dan ku tahu siapalah diri ini untuk memiliki teman sepertimu
Ku tahu dan ku sedar ku tidak layak duduk sebaris dengan mu
Ku tahu dan sedar diriku tidak layak digelar sahabatmu
Biar kumenlangkah menjauhimu?
Tetapi sanggupkah aku
Memutuskan ukhuwah ini
Dan sahabatku

Jikaku ikut kata hati ini pasti diriku akan binasa
karena ku telah mengikut telunjuk nafsuku
Untuk melarikan diriku dari kesalahan ini

Binasalah aku kerana menhancurkan hati saudaraku ini
Binasalah aku kerana kehilanganmu

Lantas ku titip puisi ini buat dirimu
Walaupun ku bukan seorang yang pandai berkata
Dan juga bukan seorang pakar bahasa
Tetapi karena kumenyesali perbuatanku ini
Dan tidak pandaiku berbicara

Akhirnya baru kusadari
Sepatutnya kupinta daripada maha Pencipta
Pemilik hatimu dan hatiku?dan sekeliannya
Membuka hatimu untuk menerima kekhilafanku

Untuk mengharap keampunan dari yang Illahi
Kerna Dia lah yang maha Mengerti
Perasaanku dan perasaanmu

Ya Allah,hamba ini memohon keampunan daripada Mu ya Tuhan ku. Hamba ini memohon kepada Mu agar Engkau lembutkanlah hati sahabatku untuk menerima kesalahanku dan kemaafan diri ini.Sesungguhnya Engkaulah maha Kuasa sebagai pemilik kepada semua hati ciptaanMu..dan Sesungguhnya Engkau maha Mengetahui ,maha Pengasih lagi Maha Penyayang dan maha Pengampun.

Sahabatku ,maafkan ku tiada kata yang dapat mengambarkan kekesalan ku tetapi maafkanlah ku?maafkanlah perbuatanku ini..maafkanlah.

Hati ini tidak akan pernah berhenti
Mengharap kepada Nya
Agar ikatan suci ini terpelihara dan bertahan hingga ke akhirnya
Walaupun menunggu.tidak mengapa
Kerana ku yakin dirimu bukan begitu
Lambat laun kamu mengerti
Ini bukan maksudku
Kerna kamu mengerti dan memahami diriku seadanya
Kerana dirimu ialah sahabatku yang kusayangi sepenuh hati

Ya Allah
Ini adalah ujian Mu
Di saat datangnya perpisahan di antaraku dan saudaraku
Kupasti hikmahnya penuh makna

Lantas
Fikiranku kembali tenang
Airmata berhenti mengalir
dan dada tidak lagi rasa sempit
Karena ku yakin Rahmat dan Rahim Nya tidak akan pernah habis ke atas semua hambanya..

ALLAHU AMIEN.........
By Andre and Nisa
http://obat-penyejuk-hati.blogspot.com
Like Me: Facebook Twitter Google+ Linkedin Technorati Digg

Renungan

Feedage Grade B rated